Elevene fra entreprenørskap og bedriftsutvikling på Lambertseter VGS viste virkelig hva de var gode for! Med idéer som protein-is, Skyr-kuler og næringsrik pannekakerøre, imponerte de juryen med både kreativitet og god forståelse for markedet. Etter grundig vurdering ble ProSmo valgt som vinner, blant annet på grunn av konseptets gjennomførbarhet.
– Elevene imponerte virkelig med sin evne til å sette seg inn i forbrukernes behov og ikke minst måten de pitchet idéene sine på, sier juryleder Annette Waage Jung som er produktutviklings- og innovasjonsdirektør i Q-Meieriene.
– De viste kreativitet og tok til og med steget ut i markedet for å få tilbakemeldinger fra forbrukerne. ProSmo skilte seg ut som et solid konsept, både i idé og presentasjon.
ProSmo, som kombinerer proteinpulver, gresk yoghurt og frukt, har potensial til å bli et friskt og næringsrikt tilskudd på markedet. Vinnergruppen ble positivt overrasket over seieren.
– Vi hadde ikke forventet å vinne, men vi er utrolig glade og stolte, sa en av elevene etter premieutdelingen.
Q-sjef Kristine Aasheim ser frem til den videre utviklingen av produktet
– ProSmo er en idé med stort potensial, og vi gleder oss til å jobbe med den videre. Det er mye som må på plass før lansering, og det vil nok ta omtrent ni måneder før vi eventuelt ser det i butikkhyllene – litt som et svangerskap. Nå starter arbeidet med å teste smak, emballasje og design, avslutter hun.