Årets storsatsing er Q Proteinmelk Sjokolade, kan Q-sjef Kristine Aasheim avsløre.
— Da vi inviterte til idékonkurranse om nye melkeprodukter, kom Marthe Victoria med en knallidé: en proteinmelk som både smaker digg og gir påfyll til en aktiv hverdag. Nå er idéen blitt til virkelighet.
Med 26 gram protein per porsjon, null tilsatt sukker og laktosefri, er dette en sjokolademelk som passer i forbindelse med trening, men også når du bare vil ha noe godt. I en blindtest slo den knockout på konkurrentene – og ble kåret til best i test.
— Alle våre nyheter er skapt sammen med forbrukerne. Nyheten Q Proteinmelk, er et perfekt eksempel på det. Det er akkurat sånn vi liker å jobbe – tett på fansen, med produkter de virkelig vil ha, sier Aasheim.
I tillegg kommer Q Proteinyoghurt Naturell i en praktisk 700 gramspose.
— For aktive personer som trener og har en hektisk hverdag, er Q Proteinyoghurt Naturell i stor pose et perfekt valg for raskt og enkelt proteinpåfyll hjemme. Den er superpraktisk både til frokost, mellommåltid og i matlaging.
Q fortsetter også å satse på smaksrik yoghurt uten tilsatt sukker, og lanserer nå Q Yoghurt Mango Uten tilsatt sukker– en frisk og fruktig yoghurt. Den kommer i 800 grams pose som gir enkel posjonering til frokost, mellommåltid og smoothies.
Skyr® – Proteinpioneren som metter mer
Det er alltid knyttet store forventninger til hva det neste fra Skyr® blir. Nå utvides familien med Skyr® Vanilje i stort beger, Skyr® Fersken og Pasjon, i tillegg til Din Skyr® Jordbær og Vannmelon.
— Vi vet at Skyr® er en del av hverdagen til mange, og derfor utvider vi med mer av det folk vil ha. Vanilje på stort beger gjør det enkelt å bruke Skyr® både som mellommåltid og i oppskrifter. Samtidig er Fersken og Pasjonsfrukt en smak som har fått enormt gode tilbakemeldinger. Nå får den en fast plass i hyllen, sier Aasheim.
I tillegg kommer Din Skyr® Jordbær & Vannmelon limited edition, en frisk smakskombinasjon som forbrukerne har stemt frem. Produktet står tydelig ut av hyllen med et iøynefallende design og gull-lokk.
— Med et stadig voksende utvalg som tilpasses forbrukernes ønsker og behov for proteiner, er Skyr® mer enn en yoghurt – det er en smart løsning uansett hva du har på timeplanen, forsikrer Aasheim.
Q Rømme 35 % Fett – mangfold og valgfrihet i meierihyllen
Årets nyheter speiler et utfordrermeieri som er opptatt av å gi forbrukerne akkurat det de etterspør, nemlig flere valgmuligheter i butikkhyllen.
— Vi elsker å utfordre, og noen ganger handler det om å gi folk flere alternativer. Mange har etterspurt en rømme med 35 % fett fra Q, og nå er den her – med praktisk skrulokk, så klart.

På lag med forbrukerne
Hver eneste produktinnovasjon er et resultat av innspill, ønsker og idéer fra Q-fansen.
— Alle skal finne et Q-produkt som passer sin smak og hverdag. Sammen med Q-fansen har vi jobbet oss frem til gode smaker som vi tror vil skape stor begeistring. Vi er veldig spent på responsen, avslutter Aasheim.
Vårens nyheter fra Q finner du her!